مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : در طرح آرامش بهاری که از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 95 در 350 بقعه استان اصفهان ادامه خواهد داشت، خیمه‌های معرفت و مشاوره خانواده نیز برپا خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا صادقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ما نیاز به آرامش دارند و همان‌طور که امام راحل فرمودند: «می‌خواهیم مردم در پناه امامزادگان با آرامش زندگی کنند»؛ طرح آرامش بهاری در آستانه نوروز و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی برگزار می‌شود. 
 
وی ارتقای سطح فرهنگی و دینی و همچنین ارائه تسهیلات لازم به مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در کنار این طرح که از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 95 در 350 بقعه استان اصفهان ادامه خواهد داشت، خیمه‌های معرفت و مشاوره خانواده نیز برپا خواهد شد. 
 
به گفته صادقی، اقامه نماز جماعت در سه نوبت،‌ اعزام و استقرار مبلغ در امامزاده‌ها، برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه آرامش بهاری،‌ ایستگاه‌های صلواتی، اسکان مهمانان نوروزی، برنامه سخنرانی و ادعیه خوانی و برنامه ویژه تحویل سال در کنار امامزادگان شاخص دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در این طرح است.
 
وی با ابراز امیدواری از رضایتمندی مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری تأکید کرد: امنیت بقاع و مسافران، نظافت امامزاده‌ها و خدمات‌رسانی ویژه از جمله راهنمایی زائران با 20 هزار نقشه امامزاده که در طول این طرح توزیع خواهد شد؛ تمهیداتی است که اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نظر گرفته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضور مسئولان و روحانیون به صورت گسترده در دو مسجد جامع و امام و بازدید از طرح صورت خواهد گرفت عنوان کرد: آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و استانداری از جمله نهادهایی هستند که در طرح آرامش بهاری اداره اوقاف را یاری می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این طرح که 6 سال است به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرا می‌شود، استان اصفهان در دو سال اخیر رتبه اول کشوری را در اجرای این طرح به دست آورده است.
 
صادقی در ادامه به گزارش یک‌ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پرداخت و تصریح کرد: در سال 94،  یک هزار و 60 سند مالکیت موقوفات به ثبت رسیده است و در این زمینه رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: بزرگ‌ترین این موقوفه‌ها ملک جعفرآباد خمینی شهر با مساحتی بالغ بر 139 هکتار بود.
 
وی گفت: اجرای برنامه‌های نشاط معنوی، ضیافت الهی، ولایت علوی، بصیرت عاشورایی در سال 94 در غالب امامزاده‌های استان اجرا شد؛ همچنین سوگواره یاس نبی به مناسبت ایام فاطمیه هم در ابتدا و در انتهای سال انجام گرفت.
 
صادقی اظهار داشت: اعزام یک‌هزار و 720 روحانی به امامزاده‌ها، برگزاری مسابقات قران بزرگسالان با حضور 31 هزار نفر و 12 رتبه کشوری،‌ انجمن یاوران وقف برای تجلیل از 117 واقف و طرح حفظ قرآن با هدف تربیت یک میلیون حافظ قرآن در مدت چهار سال از دیگر فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بوده است.
 
وی با بیان اینکه تا پایان سال مرکز حفظ مجازی استان اصفهان در کنار مقبره علامه مجلسی افتتاح می‌شود، بیان داشت: شهروندانی که برای حضور در کلاس‌های حفظ قرآن مشکل دارند می‌توانند از طریق شبکه مجازی در طرح حفظ مجازی قرآن شرکت کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تعداد وقف‌های انجام شده در سال جاری اظهار کرد: 283 موقوفه جدید در سال 94 توسط مردم وقف شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 93 بیش از 30 درصد افزایش یافته که حاکی از فرهنگ سازی وقف در جامعه است.
 
وی اظهار داشت: ساخت مساجد، حسینیه، دارالقرآن و همچنین ایتام و دانش آموزان بی‌بضاعت بیشترین نیّات واقفان را شامل می‌شود؛ امور قرآنی در بین نیت‌هایی که انجام می‌شود مهجور مانده و کسانی که می‌خواهند وقفی انجام دهند در این زمینه نیاز بیشتری حس می‌شود.
 
صادقی به وضعیت وقف هتل عباسی اصفهان اشاره داشت و توضیح داد: با توجه به موقوفه بودن بخشی از این هتل در قرارداد جدیدی که با مستأجر این مکان داشتیم میزان اجاره بها به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان در پاسخ به سؤالی پیرامون زمین‌های وقفی شهر بهارستان گفت: در محاکم قضایی پیگیر این زمین‌ها هستیم و در صورت دستور مقامات قضایی تابع قانون خواهیم بود.
/2759/